top of page
  • Writer's pictureRamon Buitenbos

Het andere kanaal




Het eerste woord wat ik mijn oudste zoon had geleerd, was hoogspanningsmast. Dit vooral om indruk te maken op verplichte kinderpartijen en langdradige kappersafspraken.

Dan zei ik: ‘Zo jongen, waar zijn we net geweest?’

‘Bij de hoogspanningsmast papa!’ Dan keek ik om me heen en zei ik: ‘Tja mensen he´s a fucking genius!’ Vanaf zijn tweede tot zijn derde jaar hoorde ik elke dag: ‘Kijk een hoogspanningsmast!’

Maar toen brak die fatale nietszeggende donderdag in November aan. Hij wees naar de mast en zei: ‘Kijk papa het andere kanaal!’


Ik was kapot, zijn kunstje was over..

Ik was kapot, zijn kunstje was over. Elke ochtend na die donderdag zei hij: ‘Gaan we naar het andere kanaal?’ Het andere kanaal was codetaal geworden voor één specifieke hoogspanningsmast in Oegstgeest. Hij houdt dit tot op de dag van vandaag nog steeds vol.

Ik heb maanden zitten zoeken naar een naam voor mijn website. En verre voordat er sprake was van een website, had mijn zoon het al aangekondigd.

8 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page