top of page
  • Writer's pictureRamon Buitenbos

BMW terugroepactie


Vorige week kreeg ik een brief binnen van BMW Nederland waarin stond dat mijn auto kans heeft op brandgevaar. Iets met een klepje ergens in de motor. Ik snapte er weinig van aangezien ik de brief ook niet goed gelezen had. In ieder geval een landelijke terugroepactie van BMW. Ik dacht dat is een goede zaak. Die oude auto waarin ik mijn kinderen vervoer, heeft kans om in de hens te vliegen. Ik belde de BMW-dealer in Noordwijk en ik kon twee dagen later terecht. Ik stond bij de receptie van de BMW-Dealer en een man met een pak aan zei: ‘Kan ik u helpen?’



‘Jazeker, mijn auto kan elk moment in de brand vliegen.’

‘Oh ok, u komt voor de terugroep actie.’

‘Ja meneer dat klopt, daar kom ik voor.’

‘Hij is over een uurtje klaar.’

‘Ok tot over een uur.’


Enorme Lesbienne

Wat moest ik doen ik in het uur. Ik belde mijn goede vriendin Pamela op. Het enige wat ik niet leuk vond aan Pam is dat ze nooit wilde neuken. ‘Pam, woon je nog steeds in Noordwijk?’ ‘Jazeker, kom je langs?’ ‘Ja, ik ben toch om de hoek, ik zie je over vijf minuten.’ We zaten op de bank en ik zei: ‘Pam hoe sta jij ertegenover om te neuken?’ ‘Jezus, begin je daar nu weer over.’ ‘Ja elke keer als ik jou zie dan voel ik vleselijke liefde.’ ‘Jij vergeet elke keer dat je getrouwd bent en daarbij ben ik een enorme lesbienne.’



‘Ik heb gelezen dat buiten de deur neuken erg hip is tegenwoordig. Jij zegt ook elke keer dat je lesbisch bent. Dat is toch geen reden! Lekker gezellig Pam! Laten we het ergens anders over hebben. Ken je dat verhaal van die man die een slang als huisdier had?’

‘Nee, vertel!’ zei Pam.


De slang ging verticaal

‘Die slang sliep jarenlang bij die man in bed. De slang lag elke nacht keurig netjes opgerold naast hem te slapen. En na drie jaar ging de slang ineens verticaal liggen. Nu zou je denken dat die dat deed omdat ie zo de gewoontes van zijn baasje had overgenomen. En dat hun vriendschap naar een volgend level was gegaan. Maar dit was helemaal niet het geval. De slang ging verticaal liggen om te kunnen meten of hij zijn baasje kon opeten. Dus of het paste of niet!’ ‘Gatverdamme, wat een kut verhaal!’ Pam keek vervolgens verward en voegde zachtjes toe: ‘Wil je echt zo graag neuken dan?’



‘Nee Pam, nu hoeft het niet meer na dat verhaal van die slang.’



‘Ja dat verhaal heb jij verteld! Daar kan ik toch niks aan doen.’

‘Als je gewoon gelijk ja had gezegd en niet allerlei redenen had bedacht om het niet te doen, had ik dat verhaal ook niet verteld. Nu heb ik geen zin meer.’

‘Nou geeft niet lieverd, ik ben toch lesbisch.’


Rook

Het viel stil en Pam keek uit haar raam. ‘Moet je kijken wat een rook. Er staat wat in de brand hoor.’ ‘Dat zal mijn auto wel zijn, hij is toch in de brand gevlogen. Ik ga maar eens kijken of ie al klaar is.’ ‘Draai je eens om zei ik tegen Pam. Zeg maar: oh buurman wat doet u nu?’ ‘Haha, rot nou maar op lul.’ ‘Ok Pam tot snel, bedankt voor de koffie en de Bossche bol.’ ‘Je hebt thee en een koekje gehad!’ ‘Ja maar het klinkt toch veel beter om zo afscheid te nemen.’ ‘Is goed lieverd.’ fluisterde Pam tijdens onze innige afscheidsomhelzing.

Condoleances

Ik liep weer richting de BMW- dealer en aangekomen bij de werkplaats zag ik dat de rook wel degelijk hier vandaan kwam. De man met het pak kwam aangelopen en zei: ‘Meneer ik heb slecht nieuws. Uw auto is in brand gevlogen tijdens de reparatie. We hebben het niet tijdig kunnen blussen wegens ontploffingsgevaar.’ Ik liep met de man mee en zag dat mijn auto voor de helft was uitgebrand. De man zei zacht: ‘De auto is helaas niet meer te repareren.’ Ik deed mijn hand voor mijn mond zoals je alleen doet bij condoleances.

Magere Hein

‘De emotionele waarde van deze auto is onschatbaar. Ik ben ooit in die auto mijn hamster Gregor gaan halen in Dordrecht. Het was toen nog een heel klein hamstertje. Hij is indertijd vermoord. We hebben hem achter mijn flat begraven omdat hij leed aan obesitas. Mijn vrouw is zelfs weggelopen tijdens mijn grafrede. Zij vond dat ik de draak stak met de grafrede terwijl ik alleen maar benadrukte dat hij veel at. Ik zal een stukje citeren: Lieve Gregor, je at zoveel en daardoor was je te langzaam geworden voor de kat. Nu ben je bezweken onder de klauwen van magere Hein.’ ‘Magere Hein?’ zei de man langzaam. ‘Ja onze kat heet Hein en hij eet te weinig.’ De man werd rood en zei: ‘Meneer hoe kunnen we dit verlies met u goed maken?’

Injectie

‘Tja, dat zal lastig worden maar ik zag dat u in de showroom wat leuke auto’s heeft staan. Misschien kan ik er daar eentje van uitkiezen. Ik zag dat u een BMW 750 IL had staan. Dat lijkt me wel wat eigenlijk. Daar kan ik dan gelijk een nieuwe hamster mee gaan halen.’ ‘Uh meneer, ik begrijp dat het verlies groot is maar dat kunnen we helaas niet doen. U mag alleen kiezen tussen de 3 en de 5 serie.’



‘Wat een klote tent is dat hier! zei ik in al mijn emotie. U verbrandt mijn auto en ik krijg niet eens een fatsoenlijke auto ervoor terug!’



‘Excuses meneer, we vinden het erg onfortuinlijk wat er gebeurd is.’

Ik voelde met de man mee en streek over mijn hart.

‘Nou Meneer, het is wel goed. Doet u mij dan maar die zwarte M5 met die 21 inch velgen. Wel automaat graag want ik kan niet schakelen of achteruit inparkeren.’

‘Zoals u wenst meneer. Hij reed de M5 naar buiten en gaf mij de sleutels.’

Ik reed weg in de splinternieuwe BMW en dacht: nou ja, het is geen 7 serie maar goed hij rijdt wel goed dat ding. Ik reed nog even langs Pam en toeterde. Ze keek uit het raam en gebaarde dat ik hem in haar garage mocht zetten.

We stonden in de garage en ze zei: ‘Wat een mooie wagen.’

‘Dank je Pam. Het is een BMW M5 met injectie.’

‘Injectie?’


6 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page