top of page
  • Writer's pictureRamon Buitenbos

Kerstcadeau oplichting




Het is eerste kerstdag in de ochtend, mijn hoofd zoemt nog na van nu onderhand drie dagen bier en te veel eten. ‘Nou lieverd, de kerstman heeft ook nog een kadootje voor jou!’ zegt mijn vrouw. Ik maak het pakket open waar breekbaar op staat. Bij het openscheuren van het kado valt er al een onderdeel, gelukkig is alles nog heel. Het is een theepot. Ik zeg: ‘Nou dank je wel, wat leuk!’ Vervolgens zegt mijn vrouw: ‘Ja ik heb voor mezelf maar een kado gekocht want jij doet het niet.’ Ze geeft me het kadootje en ik geef het weer officieel aan haar. Ze zegt: ‘Zo dan, een horloge! Dat had je niet moeten doen schat.’

‘Wat kost dat geintje?’ vraag ik. ‘2,50.’ ‘Ja, je bedoelt 250?!’ ‘Ja schat, voor minder koop je echt geen behoorlijk horloge meer.’ Ze had het al een paar maanden over een horloge gehad en ook plaatjes laten zien. Ik mocht alleen nooit de prijs weten.


Ik moet wel zeggen dat ik erg blij ben met mijn theepot, daar leg je zo tien dikke euro’s voor neer bij de Blokker. Hij komt zelfs met een geavanceerd warmhoudsysteem. Ze vond het daarna ook nodig om een uitvoerige uitleg te geven over hoe je de thee warm kon houden door middel van de kaars onder de pot. ‘ Ja, jij onderschat een beetje wat je allemaal kan met die pot.’


1 view0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page